dimecres, 15 d’octubre del 2008

Know How Transfer a Brusel·les

El Parlament Europeu per mi el trobava molt “llunyà”, tansols tenia noticies per la prensa i televisió.Sempre he pensat que al parlament es tractaven temes molt politics o molt importants de estats financers de cada pais o coses així, i sempre he pensat que una persona ciutadana normal no ho entendria mai, i es per això que vaig tenir la inquietud de poder anar al Parlament a veure com es treballava.

La veritat es que m’he endut una grata sorpresa, ja que el primer dia vam anar a veure les comissions europees (es on s’aproven tots els temes que van al parlament) i vam tenir unes xarrades (en angles, per suposat) del canvi climatic.

El segon dia i tercer dia vaig tenir l’oportunitat d’estar amb un eurodiputat i fer tota la seva agenda de cada dia.En el meu cas va ser molt intens ja que el eurodiputat assignat forma part de 3 comissions de treball i despres tambe es vicepresident d’una quarta comissió (encarregada del comerç exterior internacional)Vaig tenir l’oportunitat de poder assistir a 4 votacions importants en 4 assambles que es feien a la mateixa hora, com? Un dia ja us ho explicaré, jejeje.

Vaig tenir l’oportunitat d’estar amb tots els medis de comunicació de España sentats en una super taula (radio i prensa), vaig tenir l’ortunitat de participar en un programa de radio i expressar que es jove cambra i que es el KHT. Vaig tenir l’oportunitat de que hem fessin una entrevista a la TV del Parlament (MOLA TV) per parlar del mateix (que es jove cambra i que es el KHT), vaig tenir l’oportunitat d’establir contactes amb mes de 40 persones de JCI Internacional (majoria europeus, pero hi havia 2 de japó)

En aquests dies al parlament s’estaven parlant coses tant importants com els scaners de persones als aeroports, la conquista de l’antartida, o el tema de falsificacions de roba i pirateig per internet, (entre moltes altes coses)

No se una experiencia brutal, personal i professional molt positiva.

Animo a totes les persones que si tenen l’oportunitat de participar en aquest projecte, que no deixint passar-la ja que això no es pot explicar pero qui ho veu sempre ho portarà dins.


Joan Mestre Vila